Alte exemple

Pe această pagină vei găsi mai multe exemple de texte argumentative fiecare dintre ele abordând câte o tematică distinctă.

Profesorii de limba română care au conceput aceste texte au avut grijă să respecte structura, reperele menționate în cerința de la examen, dar și să susțină cât mai bine argumentele prezentate în aceste texte argumentative și să utilizeze conectorii specifici.

Așadar, dacă vrei să ai un model și o sursă de inspirație pentru a scrie un material cât mai complex, te sfătuim să citești acest text argumentativ despre împlinirea unui vis, dar și altele de pe această p…

...

Împlinirea unui vis

Citind acest text argumentativ despre împlinirea unui vis îți va fi mult mai ușor să rezolvi cerința B a subiectului I de la examenul de Bacalaureat, dar și să rezolvi temele pe care le vei primi la școală. 

Visul are, pentru noi, două înțelesuri. Primul se referă la o realitate paralelă din domeniul fantasticului, pe care o experimentăm fie în somn, fie cu ajutorul unei imaginații bogate.…

...

Faptă și consecință

Ai nevoie de o sursă de inspirație pentru a putea scrie un text argumentativ despre faptă și consecință? Citește exemplul de mai jos.

Orice acțiune pe care o întreprindem va genera o reacțiune, acesta fiind un principiu bine-cunoscut cu care avem de-a face în viața de zi cu zi. Consecința nu trebuie să apară neapărat în forma une…

...

Conștiință

Cu ajutorul exemplului textului argumentativ despre conștiință vei învăța cum să rezolvi corect cerința B / subiectul I de la Bac-ul la română.

Din punctul meu de vedere, venirea noastră pe lume este însoțită de un destin propriu și de un sens unic în viață, influențat de caracterul, personalitatea și modul în care procesele de conștiință acționează asupra noastră. Conștiința înglobează experiențele deja trăite și le antici…

...

Raportul dintre om și divinitate

Textul argumentativ despre raportul dintre om și divinitate se referă la importanța credinței și felul în care suntem îndrumați de-a lungul vieții de către credință.

Din punct de vedere biblic, ceea ce se înțelege prin divinitate se raportează la sfințire, ceea ce trebuie îndeplinit pentru a exista o legătură între om şi Dumnezeu. Acest lucru ține și  de starea noastră interioară, de convingerile noas…

...

Noroc

Acest eseu reprezintă un text argumentativ despre noroc pentru limba română. Modelul tratează subiectul „noroc” și vine cu argumente care să susțină ideea principală a textului. 

Ipoteza

Nu avem noroc, avem ceea ce merităm

Consider că norocul este un concept sub influența căruia trăim întreaga viață. De mici învățăm noțiunea de noroc și ne lăsăm ghidați de ea pe parcursul existenței noastre, însă fără a avea vreunul dintre noi certitudinea că norocul ar exista cu adevărat.

Încă de la naștere, copilului i se urează să aibă noroc. Dacă viața i se scurge lin și destinul nu îi pune obstacole deosebite în cale, atunci se consideră că a avut noroc. Îndată însă ce i se întâmplă ceva mai puțin plăcut, determinându-l să treacă prin…

...

Viitorul la care năzuim, pornind de la următoarea afirmație: Viitorul ni-l putem modela după cum vrem

Liceunet îți vine în ajutor cu o mulțime de texte argumentative pe care le poți folosi ca sursă de inspirație în redactarea propriului tău text : Text argumentativ despre viitorul la care năzuim. Un exemplu foarte bun este varianta 99, Subiect II, 2013, prin textul argumentativ despre viitorul la care năzuim, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: ”Viitorul ni-l putem modela după cum vrem. Viața este un lut căruia voința îi dă formă.” (Liviu Rebreanu, Opere)”, pe care te sfătuim să-l citești cu încredere.

Fragmentul dat exprimă ideea conform căreia viitorul fiecărei persoane este influențabil, prin voința proprie a individului, care îi determină acestuia acțiunile din prezent.

Una din princi…

...

Tăcere, pornind de la următoarea afirmație: Sunt tăceri care spun mai mult decât vorbele

„Varianta 93 - Subiect II - BAC 2013 (despre tăcere - Traian Demetrescu, Scrieri alese)” reprezintă rezolvarea corectă a cerinței de a scrie un text de tip argumentativ, de 15 – 20 de rânduri, despre tăcere, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: „Sunt t…

...

Tăcere

Textul argumentativ despre tăcere reprezintă un exemplu după care te poți ghida pentru a rezolva corect subiectul de la examenul de Bac.

În opinia mea, comunicarea este un joc cu reguli dintre care tăcerea este cea mai importantă pentru că, oprindu-ne din vorbit și ascultându-l pe celălalt, învățăm să ne educăm concentrarea, îl putem cunoaște pe interlocutor și putem afla cum să-i comunicăm, la rândul nostru, mesajul…

...

Deschiderea către nou

Vrei să vezi cum trebuie rezolvată corect cerința de a redacta un text de tip argumentativ, de 15 – 20 de rânduri, despre deschiderea către nou, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: „E, desigur, vrednică de cinstire năzuința omului spre noutate; e poate chiar cea mai nobilă însușire a l…

...

Trecut, pornind de la următoarea afirmație: Fiece popor și fiece epocă stă pe umerii vremilor trecute

Materialul „Varianta 96 - Subiect II - BAC 2013 (despre trecut - Mihai Eminescu, Fragmentarium)” conține o posibilă variantă de abordare a cerinței de a scrie un text de tip argumentativ, de 15 – 20 de rânduri, despre trecut, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: „Fiece popor şi fiece epocă stă pe umerii vremilor trecute”, regăsită printre modelele de subiecte din anul 2013.

„Istoria e cea dintâi carte a unei nații” după cum spunea Nicolae Bălcescu. Așa cum o plantă nu poate crește fără rădăcini, nici un pop…

...

Relația prezent - viitor, pornind de la următoarea afirmație: Pentru a întrezări viitorul trebuie să cunoști prezentul - Ion Heliade-Rădulescu

Exersează folosind rezolvarea corectă din „Varianta 74, Subiect II, 2013 Text argumentativ despre relația prezent - viitor, pornind de la următoarea afirmație: „Pentru a întrezări viitorul trebuie să…

...

Dor

Textul argumentativ despre dor este un exemplu redactat de către profesorii noștri pentru a răspunde la una dintre cerințele posibile de la subiectul I.

Consider că fiecare dintre noi știe ce înseamnă dorul de persoana dragă, de părinți, de prieteni sau de casă. „Mor de dorul tău”, ,,mă arde dorul” sunt expresii pe care le auzim zi de zi în jurul nostru, ele …

...

Dor, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: Orice ar fi, pasiune sau dorință, sete sau foame de experiență reală

„Varianta 16 - Subiect II - BAC 2013 (Mircea Eliade, Jurnalul portughez și alte scrieri)” reprezintă un model de rezolvare corectă a cerinței de a scrie un text de tip argumentativ, de 15 – 30 de rânduri, despre dor, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: „Orice ar…

...

Bătrânețe

Citește textul argumentativ despre bătrânețe și vei avea o sursă de inspirație pentru a scrie propriul tău eseu.

În general, tindem să ne temem de momentul în care vom începe să îmbătrânim, precum și de perioada care îi urmează acestui moment. Ne e frică de clipa în care ni se va părea că lumea se mișcă prea repede pentru a o putea ajunge din urmă. Cu toate…

...

Bătrânețe, pornind de la următoarea afirmație: În fond, prețuim tinerețea pentru că știm că într-o zi vom ajunge la bătrânețe

Materialul „Varianta 04 - Subiect II - BAC 2013 (Mircea Eliade, Oceanografie)” răspunde la cerința de a scrie un text de tip argumentativ, de 15 – 30 de rânduri, despre bătrânețe, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: „În fond, prețuim tinerețea pentru că știm că într-o zi vom ajunge la bătrânețe” și îți poate fi de ajutor dacă la examen vei primi un enunț asemănător.

Din această afirmație a lui Mircea Eliade rezultă că valoarea tinereții rezi…

...

Nedreptate, pornind de la afirmația lui Ioan Slavici: Nedreptatea o facem nu numai când nu dăm cuiva ceea ce i se cuvine...

Atunci accesează materialul următor pregătit special pentru tine de echipa Liceunet, numit „Bac română -  Varianta 63, Subiect II, 2013 (Ioan Slavici, Opere)”, și citește despre nedreptate, pornind de la următoarea afirmație: „Nedreptatea o facem nu numai când nu dăm cuiva ceea ce i se cuvine, ci și când îi dăm ceea ce nu i se cuvine”. Citind acest text argumentativ despre nedreptate, vei avea un model bun de urmat în a-ți crea propriul text argumentativ.

Consider că afirmația lui Ioan Slavici este pe deplin justificată, …

...

Conștiință și datorie

„Varianta 11 - Subiect II - BAC 2013 (Liviu Rebreanu, Opere)” reprezintă rezolvarea corectă a cerinței de a scrie un text de tip argumentativ, de 15 – 30 de rânduri, despre conștiință, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: „Conștiința să-ți dicteze datoria, nu legile...”. Acest enunț s-a regăsit în varianta 11 a modelelor de subiecte din anul 2013, de aceea este foarte important să arunci o privire peste această rezolvare, întrucât un eseu pe această s-ar putea să primești și la examenul din acest an.

Pentru a putea avea succes în orice activitate ar în…

...

Plăcerea de a cunoaște, pornind de la următoarea afirmație: Plăcerea durabilă a vieții e descoperirea lumii din nou

„Varianta 72 - Subiect II - BAC 2013 (Tudor Arghezi, Scrieri, XXXI)” reprezintă rezolvarea corectă a cerinței de a scrie un text de tip argumentativ, de 15 – 20 de rânduri, despre plăcerea de a cunoaște, pornind de la ideea identificată în următoarea afirmație: „Plăcerea durabilă a vieții e descoperirea lumii din nou. Cu adevărul sau eroarea ei; nu interesează”, regăsită printre modelele de subiecte de la Bacalaureatul din 2013.

Afirmația lui Tudor Arghezi nu e valabilă întotdeauna. Descoperirea lumii din nou poate fi plăcută sau poate crea suferință și dezamăgire, în funcție de trăirile și destinul fiecărui om.

În general, oamenilor le place să descopere ceva nou, fie că e vorba de un loc, de o persoană, de o teorie științifica sau de o operă de artă. După cum spune și Tudor…

...

Admirație

Textul de față reprezintă un eseu argumentativ despre admirație. Exemplul conceput de noi respectă toate cerințele unui eseu argumentativ de nota 10. 

Ipoteza

Admirația este una din formele bunătății și simpatiei omenești; cea mai aleasă poate, fiind cea mai fecundă. (Al. Vlahuță)

Poate simțul umorului nu este o calitate a fiecăruia dintre noi, însă o stare a sufletului caracteristică tuturor oamenilor este admirația. Admirația este o stare firească, dar rareori conștientizată. Toți oamenii au tendința de a admira, iar lucrul pe care îl apreciem ne modelează în funcție de intensitatea cu care admirăm. Această stare este una pozitivă a sufletului, în special atunci când obiectul admirat este semnificativ din punct de vedere spir…

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in