Socializarea secundară și anticipativă

Citind această pagină a referatului, îți vei putea consolida cunoștințele asupra socializării secundare și a socializării anticipative!

Socializarea secundară ne învață cum să ne comportăm ca ființe umane prin deprinderea valorilor, normelor, statusurilor și rolurilor din cultura din care facem parte. Socializarea secundară are loc în ultima parte a copilăriei și în adolescență, atunci când copii merg la școală și când intră sub influența altor indivizi decât cei din familie.

Conform lui Talcott Parsons, principalul scop al socializării secundare este de a ne elibera de atașamentul exclusiv pe îl manifestăm față de agenții primari (în speță, familia). Este foarte normal ca socializarea secundară să se desfășoare la un moment dat concomitent cu cea primară. La școală copii realizează că sunt judecați după performanțele școlare și nu mai sunt acceptați necondiționat; mai mult decât atât, elevilor li se cere foarte mult conformism. Copiii ajunși elevi, învață cum să se integreze și să coopereze…

...

Socializarea anticipativă

Schimbarea direcției de socializare sau chiar schimbarea unui rol implică o altă etapă, de această dată intermediară, a socializării, anume socializarea anticipativă. Aceasta este o formă de socializare ce tinde să aibă loc atunci când individul anticipează posibile roluri viitoare, și are loc atunci când individul se vede pe sine ca ocupând…

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in