Comentariu pe secvențe

Pentru a-ți fi mai ușor să înțelegi viziunea lui Stănescu și simbolistica versurilor, echipa Liceunet ți-a pregătit materialul care conține un comentariu pe secvențe al poeziei Lecția despre cub de Nichita Stănescu. Aici vei găsi explicația versurilor, cât și alte informații importante precum tema sau semnificația titlului. 

A doua secvență a poeziei, compusă din versurile 9-13, prezintă receptarea operei în forma ei finală, de către public, și diferența de percepție dintre poet și cititori. Eul liric anticipează modul în care opera va fi primită de către public: «Toți, dar absolut toți zice-vor :/ -Ce cub perfect ar fi fost acesta/ de n-ar fi avut un colț sfărâmat!». Utilizarea pronumelui nehotărât «toți» în mod repetat, accentuează discrepanța dintre viziunea despre artă a poetului și cea a publicului, plasându-i în două tabere diferite. Exclamația finală reprezintă dezamăgirea cititorilor și imposibilitatea acestora de a vedea frumosul din opera imperfectă; perfecțiunea este simplu de înțeles și de adorat, însă o operă imperfectă este mult mai complexă și are un carater unic, ceea ce o poate face mai greu de înțeles. În timp ce publicul suspină după perfecțiune, poetul dorește să creeze ceva frumos, o operă deschisă, măcar într-un colț, pentru a putea da libertate imaginației cititorului.”

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in