Nuvela fantastică

Argumentele întâlnite pe această pagină îți vor fi de mare folos pentru a putea demonstra că opera La țigănci a lui Mircea Eliade este o nuvelă fantastică.

„Fiind o nuvelă fantastică, în La țigănci planul realității și cel al irealității sunt alternate de narator. Astfel, evenimentele prezentate sunt stranii, inexplicabile prin normele logicii și se concentrează în jurul unui singur fir epic. Trecerea protagonistului – profesorul Gavrilescu – dintr-o formă de existență în cealaltă structurează nuvela în patru planuri și opt episoade, a căror înlănțuire pune în lumină caracterul fantastic al nuvelei. (...) Mai mult, ca în orice nuvelă fantastică, și în La țigănci personajele sunt puține la număr, având valori mitice și simbolice. Astfel, Gavrilescu face parte din categoria personajelor mediocre, sufocate de banalitatea existenței cotidiene, profesorul visând la o carieră de artist. Confesiunea pe care le-o face călătorilor simbolizează conștientizarea propriei ratări și devine un adevărat laitmotiv, ea fiind repetată ulterior și în grădina țigăncilor: «Sunt artist…[…] Pentru păcatele mele am ajuns profesor de pian, dar idealul meu a fost, de totdeauna, arta pură».

Subiectele abordate în tramvai – arșița, colonelul Lawrence – reprezintă simbolurile unei vieți monotone, ancorate în banalitate. 

Oricum, nu doar Gavrilescu este un personaj simbolic: baba percepe...”

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in