Caracterizarea pedagogului

Profesorul Mariu Chicoș Rostogan este personajul principal al schiței Un pedagog de școală nouă, motiv pentru care este foarte probabil ca printre cerințele din manualul școlar să se regăsească și aceea de a scrie o caracterizare. Pentru a-ți reaminti care sunt trăsăturile pedagogului și ce metode de predare folosește, își punem la dispoziție acest eseu.

Caracterizarea pedagogului se face atât în mod direct, prin vocea naratorului, cât și în mod indirect prin comportamentul personajului, gesturile și atitudinea sa. De asemenea, relația sa cu alte personaje ilustrate în schiță, cum ar fi elevii și mamele acestora, sugerează anumite trăsături de caracter ale lui Rostogan. Deși predomină dialogul, naratorul este cel care face introducerea și cel care conturează scurte comentarii presărate pe parcursul dialogului pentru a prezenta starea de spirit a personajelor, mișcarea și gesturile acestora. Așadar, pedagogul este descris și în mod direct prin comentariile naratorului. Comicul apare tocmai din contradicția între caracterizarea directă a personajului și cea indirectă, din contradicția dintre accentul său țărănesc și încercarea sa de a se exprima elevat.”

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in