Ce presupun întrebările

Există atât diferențe, cât și asemănări privind Subiectul II între anul 2015 și 2016 și anii anteriori. În toți anii, cerințele presupuneau formularea unor răspunsuri din partea elevilor, și nu au fost răspunsuri de tip grilă precum la Subiectul I.

Tipul răspunsului este sugerat de verbele din cadrul cerinței. Cel mai adesea, aceste verbe se află la începutul cerinței.

Astfel, există verbe ce sugerează un răspuns scurt (de exemplu, menționează, precizează) și verbe ce sugerează formularea unui răspuns mai elaborat (de exemplu, argumentează, descrie, explică, evidențiază).

Diferențele dintre anii 2015 și 2016 și anii anteriori vizează structura Subiectului III

  • În 2015 și 2016, Subiectul III a fost alcătuit dintr-un text dat, pornind de la care au fost formulate cinci cerințe, de la A la E.

Prima cerință presupune menționarea unor aspecte ale unor concepte psihologice anume. Scopul său e de a verifica nivelul cunoștințelor din domeniul psihologiei. De exemplu, menționarea unor caracteristici ale senzațiilor.

A doua cerință cuprinde descrierea unor aspecte ale conceptelor psihologice. Scopul său e de asemenea de a testa cunoștințele elevilor, însă într-o manieră mai extinsă decât la prima cerință, elevul trebuind să dezvolte răspunsul. De exemplu, descrierea unui tip anume de memorie.

A t...

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in