Romanul adolescentului miop - Argumentare roman

0 0 0 0 0 0 (0 review-uri)
Referatul a fost validat de către editorii de la Liceunet.ro. Materialele Premium sunt produse de profesori pentru Liceunet.ro

Nivel educație

Uman 9

Materie

Limba și literatura română

Nota

10

Număr de pagini

3

Număr de cuvinte

871

Format fișier

PDF

Trăsături: Romanul adolescentului miop - Argumentare roman

Vrei să demonstrezi apartenența la specia a operei „Romanul adolescentului miop”, de Mircea Eliade? Pentru a fi sigur că eseul tău este unul corect și complet, te sfătuim să citești și un material realizat de profesori specializați în limba și literatura română. Astfel, consultând eseul „Romanul adolescentului miop - Argumentare roman” vei găsi principalele motive pentru care această operă este considerată un roman, precum și informații despre firul narativ, personaje, titlu sau temă.

Accesează „Romanul adolescentului miop - Argumentare roman” și vei reuși să te pregătești mai bine pentru ora de limba și literatura română, dar și să obții note mai bune.

Fragment din text
„Romanul adolescentului miop” este prima operă literară semnată de Mircea Eliade, filosof, istoric și scriitor român. Acesta este scris sub forma unui jurnal în care Eliade simulează procesul scrierii romanului însuși, ceea ce plasează lucrarea de față în cateogria metaromanului. Prima operă autobiografică a lui Eliade, inițiată în 1921, s-a numit întâi „Jurnalul unui om sucit”. Forma definitivă a fost redactată în 1925, sub titlul „Romanul adolescentului miop”.

Romanul este o specie a genului epic în proză, de mare întindere, cu o acțiune complexă, desfășurată pe mai multe planuri narative, organizate prin alternanță sau înlănțuire, cu o intrigă amplă și complicată. Lucrarea de față conține trei părți și treizeci și șase de capitole (prima parte conține zece capitole, iar următoarele două, câte opt).

Titlul romanului este reprezentativ pentru experiența lui Eliade, adolescentul. Faptul că acesta a ales adjectivul „miop” pentru a se descrie pe sine la vârsta respectivă ne oferă un indiciu referitor la universul său lăuntric. Fiind un bildungsroman, această lucrare ne vorbește despre experiența autoformatoare a unui adolescent exigent cu sine însuși, cunoscător al propriilor capacități, pe care le simte îngrădite de limitări fizice.

Având o structură narativă amplă, acesta permite desfășurarea subiectului în planuri paralele și combină nuclee narative distincte.  Pe parcursul romanului se întâlnesc numeroase personaje, prezentând destinul unei personalități foarte bine individualizate (Eliade în adolescență)... [citește mai mult]