Secvențe reprezentative

Titlul romanului anunță cele două experiențe umane esențiale pe care le trăiește personajul principal și împarte textul în două părți: cea erotică și cea a războiului. Drama intelectualului însetat de absolut pe plan afectiv, erotic, se consumă pe fundalul altei drame mai puternice, războiul. Deși distincte, cele două părți ale romanului se constituie într-o unitate datorită faptului că evenimentele sunt trecute prin filtrul eului personajului narator însetat de cunoaștere. La acestea se adaugă prezența unor discuții legate de război în partea referitoare la istoria cuplului Gheorghidiu.

Timpul acțiunii este cel premergător Primul Război Mondial, dar acțiunea se plasează ulterior, după începerea războiului, existând un timp al narațiunii și un timp al naratorului. Evenimentele legate de istoria cuplului Gheorghidiu aparțin trecutului, dar sunt narate în prezent prin intermediul memoriei afective, involuntare, pe când cele ale războiului sunt notate, narate în chiar timpul desfășurării lor. Există, așadar un timp obiectiv și unul subiectiv.

Incipitul romanului, capitolul „La Piatra Craiului de Munte” din „Cartea întâi” îl prezintă pe Ștefan Gheorghidiu, proaspăt sublocotenent în primăvara anului 1916 participând la amenajarea fortificațiil...

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in