Subiectul III

1. Respiraţia participă, împreună cu digestia, circulaţia şi excreţia la realizarea funcţiilor de nutriţie ale organismului uman.

  1. Enumeraţi cele trei volume respiratorii care formează capacitatea vitală.
  2. Explicaţi relaţia dintre respiraţie şi circulaţie, în realizarea funcţiilor de nutriţie ale organismului uman.
  3. Construiţi patru enunţuri afirmative, câte două pentru fiecare conţinut, utilizând limbajul ştiinţific adecvat.
    Folosiţi, în acest scop, informaţii referitoare la următoarele conţinuturi:
    - Formarea urinei.
    - Absorbţia intestinală.

2. Sistemul nervos şi analizatorii participă la realizarea funcţiilor de relaţie ale organismului uman.

  1. Numiţi două sisteme care, împreună cu sistemul nervos şi cu diferitele tipuri de analizatori, participă la realizarea funcţiilor de relaţie ale organismului uman.
  2. Precizaţi o asemănare şi o deosebire dintre sistemul nervos somatic şi sistemul nervos vegetativ.
  3. Alcătuiţi un minieseu intitulat „Fiziologia analizatorului vizual”, folosind informaţia ştiinţifică adecvată.
    În acest scop, respectaţi următoarele etape:
    - enumerarea a şase noţiuni specifice acestei teme;
    - construirea, cu ajutorul acestora, a unui text coerent, format din maximum trei-patru fraze, folosind corect şi în corelaţie noţiunile enumerate.

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in