Factori de modificare

Gradul prin care poate fi schimbată, abandonată sau adoptată o anumită atitudine este dependent de doi factori- Persuasiunea și Autopersuasiunea.

Persuasiunea

Reprezintă acel mod de comunicare a ideilor de către o persoană/partid politic/mass-media, etc. prin care se încearcă schimbarea opiniilor, credințelor, atitudinilor unei persoane în legătură cu un anumit fenomen, eveniment istoric sau social etc.

În plus, persoana persuadată are părerea greșită că nu este influențată și că decizia îi aparține în exclusivitate sieși.

Sursa de informație trebuie să țină cont de anumite slăbiciuni ale subiectului (precum vârsta, sexul, viciile, atractivitatea sau puterea fizică/mentală), de mesajul propriu-zis (claritatea sa, fluența discursului, tipul de argumente), și de canalul de comunicare (mesaj scris, audio sau video).

Chiar dacă de multe ori nu observăm acest lucru, suntem persuadați pretutindeni de diverse idei.

Autopersuasiunea

Autopersuasiunea este de fapt acel ansamblu de atitudini și experiențe anterioare care determină acceptarea sau respingerea altelor noi.

 

Modificarea unei atitudini are două direcții:

-De la interior la exterior (cu scop de a persuada noi pe alții)

-De la exterior la int...

Textul de mai sus este doar un extras. Numai membrii pot citi întregul conținut.

Obține acces la întregul eBook.

Ca membru al Liceunet.ro, beneficiezi de acces la întregul conținut.

Achiziționează un abonament acum

Deja membru? Log in