Particularități de construcție a personajului Ștefan Gheorghidiu

Referatul a fost validat de către editorii de la Liceunet.ro. Materialele Premium sunt produse de profesori pentru Liceunet.ro

Nivel educație

bilingv engleză 12

Materie

Limba și literatura română

Nota

10

Număr de pagini

4

Număr de cuvinte

1122

Format fișier

PDF

Particularităţile de construcţie a unui personaj, Subiectul III: Particularități de construcție a personajului Ștefan Gheorghidiu

„Particularități de construcție a personajului Ștefan Gheorghidiu” este un eseu de 10, realizat de echipa liceunet, pentru a răspunde la cerința de la examenul de Bacalaureat de a scrie „un eseu de 600-900 de cuvinte, în care să prezinți particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic studiat” o rezervă pentru subiectul III, din sesiunea august-septembrie (25.08.2014), pentru profilul real.

Totodată, această lucrare reprezintă rezolvarea corectă pentru Varianta 47 (Subiect III - BAC 2013), a cărei cerință era de a prezenta particularităţile de construcţie a unui personaj din „Ultima noapte de dragoste...”.

În plus, în caracterizarea personajului principal din „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” vei găsi explicarea termenilor problematici, astfel încât, vei înțelege mai ușor romanul și vei asimila mai repede informațiile.

Accesează eseul „Particularități de construcție a personajului Ștefan Gheorghidiu”, iar la examenul de Bacalaureat vei ști exact ce detalii trebuie să introduci pentru a obține punctajul maxim.

Fragment din text
Așa cum remarcăm încă din titlu, temele romanului sunt iubirea și războiul. Tânjind după iubirea absolută, romanul tratează aspirația spre ideal, înfățișând relația dintre Ștefan Gheorghidiu și Ela. Cu ajutorul memoriei involuntare, experiențele interioare ale protagonistului sunt aduse în spațiul real, în timpul obiectiv, drama războiului fiind mult mai puternică decât cea a sentimentului de iubire.

Ștefan Gheorghidiu, personajul principal al romanului „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”, căutător al sentimentului absolut de iubire, evidențiază drama intelectualului lucid. Pentru acesta, iubirea reprezintă o formă de cunoaștere, romanul evidențiind două experiențe fundamentale: cea a iubirii, prin rememorare, și cea a războiului, cu ajutorul jurnalului de front.

În fond, acțiunea romanului este complexă, defășurându-se pe două planuri narative: un plan interior, care evidențiază gândurile și trăirile interioare ale personajului-narator și un plan exterior, în care sunt relatate evenimentele și experiențele acestuia. Văzută din punctul de vedere al participării la război, experiența personală de iubire este analizată retrospectiv... [citește mai mult]